Proveli smo projekt Vrtim zdravi film!

Aktivnosti   |   M.B.  |  18.02.2019.
Proveli smo projekt Vrtim zdravi film!

Tijekom mjeseca siječnja i veljače 2019. godine u našem se Centru provodio projekt  Vrtim zdravi film.

Projekt provode Hrvatski školski sportski savez i tvrtka Nestle Croatia kojim se promiče zdrava prehrana i tjelesno vježbanje učenika.

Vrtim Zdravi Film dio je globalne Nestlé inicijative pod nazivom Nestlé Healthy Kids Global Programme, koji za cilj ima educirati učenike sedmih razreda o važnosti pravilne prehrane i važnosti bavljenja tjelesnom aktivnošću.

Projekt se u Hrvatskim školama provodi od 2011. godine. Projekt  ima nacionalnu pokrivenost i obuhvaća preko 40 osnovnih  škola i oko 2500 učenika, a mi smo prva i jedina škola (COOR)  za učenike s teškoćama u razvoju koja se ove godine uključila u projekt.

U našem smo Centru projekt provodili s učenicima  5., 6. i 8. razreda- ukupno 9 učenika.  Za potrebe i mogućnosti naših učenika projekt smo morali malo promijeniti i prilagoditi, ali su osnovni principi ostali isti. Na početku smo učenike upoznali s projektom- s osnovnom principima pravilne i zdrave prehrane, kao i tjelesne aktivnosti u svrhu poboljšanja i očuvanja  zdravlja; zatim s logom Projekta, materijalima za provođenje (plakat, brošure, majice), Tanjurom pravilne prehrane, što sve treba sadržavati pravilna prehrana te posebno naglasili važnost redovite tjelesne aktivnosti i poticali učenike da se redovito bave nekom tjelesnom aktivnosti (u slobodno vrijeme vožnja bicikla, šetnja itd.)

Projekt smo provodili u 4 cjeline po dva školska sata, a na početku svake cjeline kao uvod održali smo 15 minuta vježbanja u obliku OPV za cijelo tijelo. Sve su se aktivnosti odvijale u razredu, iako su naši razredi mali prostorom, ipak smo se nekako snašli i uspješno izveli i vježbanje kao i ostale aktivnosti

Cjeline su bile sljedeće:

  1. Voće- govorili smo o voću, o različitim vrstama voća, koliko je voće važno u svakodnevnoj prehrani, koje voće učenici poznaju- zatim smo napravili voćnu salatu od jabuka, banana, kivija, mandarina  koja se učenicima jako svidjela i koju su s veseljem pojeli
  2. Povrće- govorili smo o značenju povrća za svakodnevnu prehranu, koliko povrća treba pojesti svaki dan, koliko različitih vrsta povrća učenici poznaju; zatim smo pripremili obrok od povrća: salatu od kupusa i mrkve, salatu od graha i dodali kuhano jaje- što su učenici s tekom pojeli
  3. Zdrave grickalice- učenicima smo predstavili i ponudili razne zdrave grickalice u obliku sušenog voća, kao npr. suhe marelice, grožđice, banane, šljive, ananas. Učenicima smo ponudili i pečeni batat koji su neki od njih prvi put vidjeli, ali ipak i s tekom kušali.
  4. Evaluacija projekta- ponovili smo sve što smo naučili o pravilnoj prehrani i tjelesnom vježbanju; ponovili smo što sve čini Tanjur pravilne prehrane- namirnice koje treba svakodnevno konzumirati i u kojim količinama; zatim smo igrali edukativnu igru U supermarketu i ispunjavali Anketni upitnik kao provjeru stečenog znanja o provedenom Projektu.

 

Voditeljica projekta u našoj školi bila je učiteljica Marijana Strija prof. TZK, a pomagali su još pripravnik Antonio Pavlović mag. cin. te razrednice navedenih razreda Lucija Gazić i Jasna Komar.

Marijana Strija, prof.TZK

Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.